woensdag 22 september 2010

Tagles: Halloween-spook


De zip met de materialen hieronder klik op download:

bij deze les is animatieshop nodig.
De tube van Zindy SD Nielsen is vrij te gebruiken maar laat de naam intact. www.Zindy.Zone.DK
1.Haal uit de materialen mijn eigen gemaakte ag. hierop gaan we werken.
2.maan opplakken als nieuwe laag en schuif links bovenaan zie voorbeeld,bij lagen alle lagen samenvoegen.
3.spook als nieuwe laag opplakken ( hier doen we nog niets mee )
4.Bezem links tegen de boom onderaan als nieuwe laag plakken daarna de mooie heksen tube als nieuwe laag en verplaats naar beneden geef slagschaduw kleur wit naar eigen smaak , daarna de gras strook als nieuwe laag onderaan en als laatste de pompoen als nieuwe laag links onderaan plakken.op het gras of pompoen je watermerk plaatsen
5.Ga bij lagen de ag. en spook afsluiten met vinkje daarna op pompoen gaan staan en zichtbare lagen samenvoegen, alle lagen weer open zetten.
6.Bij lagen op spook gaan staan schuif iets naar rechts zie voorbeeld en dubliceren daarna formaat wijzigen 80% formaat van alle lagen geen vinkje aan en schuif spook iets naar boven tot ogen gelijk staan met het spookplaatje eronder , daarna weer dubliceren en formaat wijzigen met 80% enz. doe dit in totaal 4 keer tot er 5 spoken staan zie voorbeeld

7.Sluit bij lagen alle spoken en ga op de bovenste laag staan daarna alle lagen samenvoegen bij bewerken kopieren en open animatieshop daar plakken als nieuwe animatie terug naar psp ongedaan maken van alle lagen samenvoegen en bij lagen vinkje weghalen van kleinste spook daarna alle lagen samenvoegen kopieren en naar anim. shop en plakken na actieve frame weer terug naar psp weer ongedaan maken van alle lagen samenvoegen sluit spook bij lagen af en open spook daaronder dus vinkje weghalen daarna alle lagen samenvoegen kopieren en naar anim. shop plakken na actieve frame terug naar psp herhaal deze handelingen tot de grootste spook bij animatieshop achter actieve laag staat dan als het goed is zijn er 6 plaatjes in totaal.
8.We blijven nu in animatieshop en klik op het eerste plaatje ( krijgt een rode rand dat heet selecteren )ga naar animatie eigenschappen voor frame en zet deze op 100 doe dit ook bij het laatste plaatje en daartussen in heb ik de frames op 25 gezet. Bij bewerken nu alles selecteren en opslaan als gif. zelf heb ik nog tekst Halloween als laatste op de crea geplaatst,maar zit niet in de les, wil je dit wel dan ga terug naar psp schrijf Halloween en kopieren naar animatieshop als nieuwe animatie dubliceren tot 6 plaatjes alles selecteren en op crea plakken.

1 opmerking:

  1. hallo...ik ben mensen aan het zoeken, die bij mij volger willen zijn... ik heb een bloempot met psp lesjes. linken en voorbeelden, ik hoop dat je eens bij me komt kijken, en dat je misschien volger wilt worden. alvast dank je wel. mijn blog: http://ezztur.blogspot.com
    groetjes esther

    maar ook
    ik heb dus een creatie van jou op mijn blog staan, vindt je het goed dat ik je naam erbij zet, en je lesje link?
    ik hoor het wel van je
    (ik probeer zoveel mogelijk lesjes te linken, en de schrijvers namen erbij te zetten.)

    BeantwoordenVerwijderen